La Serra d'en Galceran

La Serra d'en Galceran
La Serra d'en Galceran

dijous, 30 de gener del 2014

Senderisme: SL-CV 94 Circular de la Mola



Aquesta ruta només té 5 quilòmetres de longitud. És una senda circular que, en un suau recorregut d'aproximadament una hora i mitja, ens permet gaudir a menuts i grans d'una gran varietat de paisatges i meravelles del terme municipal de la Serra d'en Galceran.

Esta ruta sólo tiene 5 kilómetros de longitud. Es una senda circular que, en un suave recorrido de aproximadamente una hora y media, nos permite disfrutar a niños y adultos de una gran variedad de paisajes y maravillas del término municipal de Sierra Engarcerán.

El recorregut comença en una fresca pinada repleta de murs de pedra i abancalaments construïts amb gran esforç humà. Al cap de 20 minutos el paisatge és totalment diferent: Grans roques de blanca calcària es mantenen com a enormes peces de dòmino al costat del camí i ara són les carrasques les que ocupen l'espai que ens envolta .

El recorrido empieza en un pinar fresco repleto de muros de piedra y abancalamientos construidos con gran esfuerzo humano. Tras 20 minutos el paisaje es totalmente diferente: Grandes rocas de blanca caliza se mantienen como enormes piezas de dominó junto al camino y ahora son las carrascas las que ocupan el espacio que nos rodea .

Perfil SL-CV 94
Un petit esforç més i arribem al cim , aquesta vegada estem acompanyats per la vegetació del savinar, les vistes són espectaculars: el cim de Saragossa es mostra majestuós al capdavant, i a la nostra dreta la Serra d'Irta, el Prat de Cabanes-Torreblanca, el Desert de les Palmes i la Serra d'Espadà, dibuixen la silueta de la costa. Tampoc resulten difícils de reconèixer, si aguditzem la vista, les Illes Columbretes a l'horitzó.

Un pequeño esfuerzo más y llegamos a la cumbre, esta vez estamos acompañados por la vegetación del sabinar, las vistas son espectaculares: la cumbre de Zaragoza se muestra majestuosa al frente, y a nuestra derecha la Sierra de Irta, el Prado de Cabanes-Torreblanca, el Desierto de las Palmas y la Sierra de Espadán, dibujan la silueta de la costa. Tampoco resultan difíciles de reconocer, si agudizamos la vista, las Islas Columbretes al horizonte.

Continuem el camí per a descobrir les restes d'un poblat ibèric  que, ara com ara, roman ocult entre pedres i vegetació .

Continuamos el camino para descubrir los restos de un poblado ibero que, por ahora, permanece oculto entre piedras y vegetación.


Ja de retorn per la font de l'Ombria (5), amb el seu continu brollar d'aigua i abans d'aconseguir el final de la ruta, que coincideix amb el punt d'inici, ens trobem, amb el majestuós roure valencià que va classificar el Botànic Cavanilles (Icones et descriptiones plantarum Volumen II por Antonio José Cavanilles. Enlace externo alojado en la Universidad de Valencia. Referencias al roble valenciano en las páginas 28 y 186 .

De regreso por la fuente de la Umbría (5), con su continuo brotar de agua y antes de conseguir el final de la ruta, que coincide con el punto de inicio, nos encontramos, con el majestuoso roble valenciano que clasificó el Botánico Cavanilles (Icones et descriptiones plantarum Volumen II por Antonio José Cavanilles. Enlace externo alojado en la Universidad de Valencia. Referencias al roble valenciano en las páginas 28 y 186).

La senyalització d'aquesta ruta ha sigut possible gràcies a la col·laboració de l'Associació Amics de la muntanya i el Ajuntament de la Serra d'En Galceran.

La señalización de esta ruta ha sido posible gracias a la colaboración de la Asociación Amigos de la Montaña y el Ayuntamiento de Sierra Engarcerán.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada