La Serra d'en Galceran

dijous, 30 de gener del 2014

Senderisme: PR-CV 350 Circular Tossal de l'Om

Aquesta es una ruta suau, sense desnivells pronunciats, que ens permet apreciar diferents indrets de la Serra. Descobrirem part dels seus antics boscos de carrasques i grups de masos amb construccions que ens sorprendran.

Esta se una ruta suave, sin desniveles pronunciados, que nos permite apreciar diferentes lugares de Sierra Engarcerán. Descubriremos parte de sus antiguos bosques de carrascas y grupos de masías con construcciones que nos sorprenderán.

Eixirem per la carretera dels Rossildos i a 200 metres agarrarem a mà dreta una pista, que coincideix amb la ruta de la Sarratella. Hem de recordar el nom de la ruta que estem fent, per a no tenir cap dubte durant el trajecte. Seguim caminant fins arribar al Coll de l'Espina, allí convé girar la vista enrere i contemplar el paisatge, la localitat de la Serra d'en Galceran es presenta ratllant el cel. Després de gaudir de la vista, cal despertar l'olfacte desviant-nos cap a una estreta sendera on els romers aromatitzaran l'aire al nostre pas. Durant l'ascens podem contemplar a la nostra dreta poblacions com Vilanova d'Alcolea, la Torre d'en Domènec i en dies molt clars, les illes Columbretes. També en el camí podrem descobrir una antiga construcció de pedra seca.

Saldremos por la carretera de Rosildos y a 200 metros tomaremos a mano derecha una pista, que coincide con la ruta de la Sarratella. Tenemos que recordar el nombre de la ruta que estamos haciendo, para no tener ninguna duda durante el trayecto. Seguimos andando hasta llegar al Coll de l'Espina, allí conviene girar la vista atrás y contemplar el paisaje, la localidad de Sierra Engarcerán se presenta rozando el cielo. Después de disfrutar de la vista, hay que despertar el olfato desviándonos hacia un estrecho sendero donde las plantas de romero aromatizarán el aire a nuestro paso. Durante el ascenso podemos contemplar a nuestra derecha poblaciones como Vilanova d'Alcolea, la Torre de en Domènec y en días muy claros, las islas Columbretes. También en el camino podremos descubrir una antigua construcción de piedra seca.

Perfil PR CV 350
Continuem caminant per la vesant de la muntanya per arribar fins al Mas de Gargallo i al Barranc del mateix nom, on la ruta de la Serratella es separa i agafa un fort desnivell. La nostra ruta continua per una senda de carrasques i blanques pedres. Durant el recorregut podem observar, al fons a l'esquerra, el municipi de l'Alcora i una bonica perspectiva de la Rambla Carbonera. En pocs minuts, arribarem al Mas d'en Capó. Des d'ací el camí torna a obrir-se i fer-se ample, de manera que ens permet vore a la llunyania el Penyagolosa, el Mas de Paula i Benafigos.

Continuamos andando por la vertiente de la montaña para llegar hasta la Masía de Gargallo y al Barranco del mismo nombre, donde la ruta de la Sarratella se separa y coge un fuerte desnivel. Nuestra ruta continúa por una senda de carrascas y blancas piedras. Durante el recorrido podemos observar, al fondo a la izquierda, el municipio de Alcora y una bonita perspectiva de la Rambla Carbonera. En pocos minutos, llegaremos a la Masía de Capó. Desde aquí el camino vuelve a abrirse y hacerse ancho, de forma que nos permite ver en la lejanía el Peñagolosa, la Masía de Paula y Benafigos.

Portem ja pràcticament un hora i mitja de camí i arribem al coll de la Bandereta, des d'on observem la vall dels Rossildos, el Tossal d'Espaneguera i el Peiró de Sant Marc. Creuarem la Carretera que va de la Serra d'en Galceran als Rossildos i continuarem els senyals fins arribar a la font del Solès on podrem refrescar-nos abans de pujar al poble.

Llevamos ya prácticamente una hora y media de camino y llegamos al coll de la Bandereta, desde donde observamos el valle de Rosildos, el Tosal de Espaneguera y el Peirón de San Marcos. Cruzaremos la Carretera que va de Sierra Engarcerán a Rosildos y continuaremos las señales hasta llegar a la fuente del Solès donde podremos refrescarnos antes de subir al pueblo.

Ja des d'ací podrem observar el final del trajecte: la Serra d'en Galceran, i en aquest darrer esforç ens saluda l'antic molí fariner de la localitat.

Ya desde aquí podremos observar el final del trayecto: Sierra Engarcerán, y en este último esfuerzo nos saluda el antiguo molino harinero de la localidad.